sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Hipit

Tässä tänään sain ahaa elämyksen, enkä tiedä miten siihen pitäisi suhtautua... nimittäin se että minusta on tullut hippi. Edelleenkin syön lihaa, olen materialisti enkä kierrätä nimeksikään mutta teen niin monia asioita lapsen myötä valtavirrasta poikkeavalla tavalla että minuakin voisi hipiksi haukkua. Tiedän että on paljon ihmisiä jotka pitävät hippeydestä ja hipeistä mutta itse olen aina sitä vierastanut.

Minulla ei ole suurempaa kiinnostusta pelastaa maailmaa vaan suurin motivaattori minulle on lapsen hyvinvointi. Kestoja käytän koska itsekkään en voi sietää muovi siteitä edes sitä viikkoa kerran kuussa niin miksi laittaisin lapseni sietämään niitä kokoajan? Toinen syy on etten voi sietää haisevia roskiksia ja omakotitalossa kun sitä roskista ei tyhjennetä kuin joka toinen viikko, roskis täynnä ihmisen jätöksiä haisisi todella pahalle. Se jätevuoren väheneminen on lähinnä bonus.

Synnytin luomuna koska en halunnut altistaa lastani niille lääkkeille, niin että hän syntyy tokkurassa. Tulen täysimettämään siihen puoleen vuoteen ellei jotain ihmeellistä satu koska äidinmaito on lapselle parasta ravintoa ja helpointa.

Vien lastani pissalle koska en minäkään haluaisi pissata housuihini. Sitäpaitsi se on mukavaa miten se tuo meidän välille selkeää kommunikointia, tuntuu että lapsi on enemmän läsnä.

Liinailen koska se antaa lapselle sille niin tärkeää läheisyyttä ja lämpöä, samoin minulle. Sen lisäksi se on niin helppoa, saa kädet vapaaksi tekemään muita asioita, eikä tarvitse säätää vainujen kanssa, varsinkaan autolla liikuttaessa. 

Pesen hiukseni harvoin shamppoolla ja silloinkin yleensä sellasella jossa ei ole kemikaaleja. Kasvojen puhdistus, kuorinta ja kosteutus tapahtuu kaikki puhtailla luonnon aineilla joihin ei ole lisätty mitään. Nämä siksi etten käsitä miksi laittaisin itseeni ensin aineita jotka vie luonnollisen kosteuden niin että joudun käyttämään lisää myrkkyjä saadakseni kosteutta luonnollisen tilalle.

Olen siis valtavirralle hippi mutta hipeille en tarpeeksi. Olen siis huono hippi.







Pari päivää meillä oli pissatuksissa takapakkia. Vaippoja meni useita päivässä, tuntui että olin aina liian myöhässä. Tänään oli jälleen hyvä päivä, koko päivä oltiin samalla vaipalla jonka laitoin takaisin kaappiin ottaessani yö vaipan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti