lauantai 8. lokakuuta 2011

Ahaa elämyksiä

Tänään tein hienon keksinnön vaippaa vaihtaessa. Tähän asti aina kun minä vaihdan vaippaa tulee huuto viimeistään silloin kun saan pyllyn pestyä ja suljen hanan ja kysyn onko pissi hätä. Jostain syystä isin kanssa hän ei yleensä huuda lainkaan tai korkeintaan pienen hetken. Kait isi on jotkenkin kauheasti parempi vaipan vaihtaja kuin minä. :D Nyt kuitenkin keksin tunkea tutin suuhun! Tuttia syödessä homma meni mukavasti ihan ilman huutoa vaikka jouduimme vaihtamaan vaipan kahteen kertaan kun tuli kakka heti kun sain uuden päälle. En ymmärrä miksen ole keksinyt tätä aijemmin kun olen jo laulamista ja varpaita kokeillut. Siis meidän neidillä on joku ihme varvas juttu etä kun niistä pitää kiinni tai ne on peitelty niin kaikki on hyvin. Toimii erityisesti autossa kun on nälkä eikä vielä ihan pääse syömään, varpaista kiinni ja lapsi jaksaa odottaa kotiin asti ruokaa. :)

Vaunulenkin yhteydessä kävimme kangastukusta hakemassa 5m bambujoustofroteeta niin huomenna kun aamusta tuon pesen niin eiköhän illalla pääse ompelemaan yö vaaippoja. Noissa minun vaipoissa ei tahdo riittää imu koko yöksi kun äiti on laiska eikä jaksa yöllä vaihtaa vaippaa. Teitysti olisihan minulla muutama täyttöaukollinenkin mutta yleensä niistä mikään ei ole kuivana tai puhtaana kun on yön aika. Ajattelin että nuo yö vaipat teen pelkästä tuosta bambujoustiksesta niin ettei niissä ole mitään kuosia niin erottuvat selkeästi kaikista kivoista kuosillisista päivä vaipoista ettei niitä tule vahingossa käytettyä päivällä.
Tässä on meidän toinen ulkoilu haalari jonka saimme lainaan ystävältäni.


Nyt kun neiti on tasan kahden viikon ikäinen niin voisin kirjoittaa pientä arviota noista meidän vaipoista. Lemppariksi muidostui juurikin se vaippa minkä tein viimeisenä eli oma kaava2. Nöttöset olivat yllättävän pieniä ja vaikkei siinä nyt ihan niin käynyt kuten aluksi epäilin etteivät nuo menisi ollenkaan niin eivät ne kyllä kauaa mene vaikka niiden teoriassa pitäisi mennä vähintään neljään kiloon asti eikä meidän tyttö ole kuin kolme kiloinen. Kaikki niistä menee tällä hetkellä tarrojen ääri rajoilla ja nyt päällä oleva haamu kuvioinen oli sen verran pienen oloinen kun puin että on nyt viimeistä kertaa päällä.

Tässä yksi nöttösistä päällä viikko sitten ja kuten näkyy silloinkin  olivat jo tarrat pienen matkan päässä toisistaan.



Ensimmäisestä omatekemästä vaippa kaavasta tykkään myös. Se tosin on haaruksista vähän leveä mutta pitääpähän hyvin löysemmätin kakat sisällään. Sen olen huomannut että tämä malli on tarkempi asettelun suhteen kuin nuo röyhelölliset. Ensimmäiset pari kertaa kun puin tällaisen sain sen vuotamaan reunoista ja ehdin jo pelästyä etteivät ne toimi lainkaan kunnes huomasin että vika onkin käyttäjässä.




Koira ja lapsi ovat päässeet erittäin sinuiksi toistensa kanssa eikä koira ole enää moksiskaan vauvan läsnäolosta. Aluksi hän oli hieman pelokas ja epäluuloinen vauvan suhteen vaikka onkin ollut kokoajan ystävällinen ja vahtiva. Jos minä en kerkeä lapsen luo kun hän alkaa itkeä menee koira varmistamaan että kaikki on hyvin. :)
Näin hyvin meillä tullaan toimeen.


Meillä oli tänään vauvan kanssa samispäivä. Ei meidän vaatteet aivan samanlaiset olleet mutta kuitenkin näin syksyn kunniaksi kummallakin oli halloween henkistä päällä. Minulla on tällä hetkellä varsin rajattu vaatevarasto kun suurin osa normaaleista vaatteista on yhä yläkerrassa säkeissä raskauden jäljiltä ja melkein kaikki paidat mitä minulla on ovat hankalia imetyksen kannalta. Suurin osa paidoista ja huppareista mitkä ovat edestä aukeavia eli niissä pystyisi imettämään ovat sen verran lyhyitä että tarvitsisivat toisen paidan alle ettei maha pilkota liikuessa eikä minulla ole sellaisia paitoja sinne alle joiden kanssa kykenisi järkevästi imettämään. Täytyy siis suunnata pian vaateostoksille sekä hakea vaatteet yläkerrasta. Olen päättänyt että samalla erottelen kesävaatteet erikseen ja kaikki mikä ei ole kesävaatetta tai käyttöön jäävää saa luvan lähteä! Minulla on paha tapa hamstrata vaatteita ja niistä on vaikea luopua vaikkeivat olisi sellaisia mitä minun tulee käytettyä tai auttamattomasti liian pieniä.
Meikittä ei pitäisi kuvia ottaa...









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti